A A A K K K
людям з порушенням зору
Департамент освіти Луцької міської ради

ШКІЛЬНА ПРИРОДНИЧА ОСВІТА: ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Шкільна біологічна освіта. Виклики та перспективи.

Шкільна географічна освіта. Виклики та перспективи.

Шкільна хімічна освіта. Виклики та перспективи.

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання фізики у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році

Атака вірусів! Врятуй планету!

     Активну роботу щодо формування екологічної культури учнівської молоді та  навичок поведінки школярів із дотримання протиепідемічних заходів на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)  проводять заклади загальної середньої освіти міста.

    09-10 березня 2021 року на базі комунального закладу «Міський центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді Луцької міської ради» у дистанційному форматі Центром професійного розвитку педагогічних працівників Луцької міської ради проведено міський конкурс колективів екологічного спрямування з теми  « Атака вірусів. Врятуй планету!»

      У конкурсі взяло участь 18 команд закладів загальної середньої освіти міста, кожна з яких показала високий рівень екологічної культури та свідомості. Уперше учасниками міського конкурсу агітколективів стали команди ЗЗСО №№ 29, 30, 31, 35, 37.

       Юні екологи за допомогою художнього слова, танцю, співу та  наочної агітації висвітлили своє бачення вирішення проблем щодо  походження вірусів, основних джерел інфікування, дотримання  заходів безпеки вдома, школі та у громадських місцях на період пандемії.

    Високу виконавську майстерність та глибоке розкриття теми показали агітбригади «Едельвейс» (ЗЗСО № 21), «Толока» (ЗЗСО № 11), «Агенти впливу» (ЗЗСО № 4), «Добрик» (ЗЗСО № 17), «Діти довкілля» (ЗЗСО № 23), «Варта» (ЗЗСО № 28) та інші.

       Переможцем визнано агітколектив «Едельвейс» комунального закладу «Луцька гімназія № 21 імені Михайла Кравчука Луцької міської ради Волинської області» (керівник - Куса Т.М.).

        Дякуємо учасникам та  керівникам   за  значну роботу екологічного спрямування й активну  пропаганду екологічних знань серед учнівської молоді! Бажаємо творчої наснаги та успіхів на ниві екологічної просвіти!

Фото без опису     Фото без опису

Луцьк - без сміття

       02 березня 2021 року у залі засідань департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради для  учнів ЗЗСО №№ 4, 5, 7, 9, 10, 12, 17, 20, 21, 22, 24 було проведено організаційне засідання загальноміського екологічного освітнього проєкту «Луцьк - без сміття». У заході взяли участь - Оксана Лисак, начальник відділу екології Луцької міської ради, Вадим Курбан, підприємець, громадський активіст, Ніна Самойленко, директор міського Центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді Луцької міської ради. Учасники обговорили важливість для громади міста вирішення питання раціонального поводження із сміттям. Визначили основні напрями роботи:

- друге життя відходам;

- заміна одноразових речей багаторазовими;

- роздільний збір сміття і передача його на переробку;

- компостування відходів;

- екомаркування;

- безпечний дім;

- сталий розвиток.

      Окреслили плани дій екоспільноти міста на найближчі два місяці. Кожна команда визначилась з темою екологічного проєкту і шляхами щодо її реалізації.

Фото без описуФото без опису

STEM-освіта як компетентісний підхід наскрізного навчання з хімії

10.02.2021 о 14.30 консультантами ЦПРПП в онлайн-режимі проведено заняття семінару-практикуму учителів хімії на базі ЗЗСО №7 (програма додається).

МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВЧИТЕЛІВ ХІМІЇ

Міський семінар учителів хімії

10 лютого 2021 р. ( 14.30 год )

STEM-освіта як компетентісний підхід наскрізного навчання з хімії

14.25 – 14.30 Реєстрація учасників

14.30 – 14.40 STEM-освіта: виклики та перспективи

Леся Сушик, консультант ЦПРПП

 

 

14.40 – 14.55 Теоретична частина

STEM-освіта як компетентісний підхід наскрізного навчання з хімії

Ольга Бельська., вчитель хімії «ЛНВК ЗОШ I-II ст. № 7 – природничий ліцей»

 

 

14.55 – 15.30

Практична частина

Моделі STEM-освіти засобами хімії

  1. Використання платформи Learning Apps

  2. Застосування елементу Доповненої реальності

  3. Дослідно-проектна діяльність

  4. Моделювання

Ольга Бельська, вчитель хімії ЛНВК ЗОШ I-II ст. № 7 – природничий ліцей

 

15.30 – 15.45

Проєкт як засіб реалізації Stem-освіти. Проєкт Коронавірус: міфи та реальність

Тетяна Киричук, вчитель хімії ЛНВК ЗОШ I-II ст. № 7 – природничий ліцей

15.45-1600

Килим ідей

Леся Сушик, консультант ЦПРПП

 

Управління освіти Луцької міської ради

ЗЗСО №7

 

 

Центр професійного розвитку педагогічних працівників

Фото без описуФото без опису
 

А я це роблю так!

        Цифрова грамотність учителя  на часі.  Тому ця тема є актуальною в роботі консультантів ЦПР ПП під час індивідуального  консультування  педагогів  і на заняттях  професійних спільнот.

       03.02.2021 о 14. 30 в он-лайн - режимі проведено заняття клубу – тренінгу «А я це роблю так!».  На заході розглянуто питання:

Цифрова компетентність педагога як сучасний  освітній феномен

                    Леся Сушик,  консультант ЦПРПП

Он-лайн сервіси як засоби впровадження інтерактивного навчання

                    Олена Рибка, вчитель географії ЗЗСО №9

Практичне застосування он-лайн сервісів на різних етапах уроку географії  

                   Олена Рибка, вчитель географії ЗЗСО №9.

 

На шляху до розвитку творчої особистості

                                                            На початку своєї педагогічної діяльності

                                                            я припустився багатьох помилок,

                                                            які мені не хотілося б повторити.

                                                            Найскладнішою проблемою виявилася

                                                            для мене мотивації до навчання…

                                                                                                            А.Дреєр

        Для консультантів Центру професійного розвитку педагогічних працівників Луцької міської ради на часі розв'язання актуальних проблем щодо підвищення професійної майстерності педагогів міста в умовах організації дистанційного та змішаного навчання під час карантину. З цією метою проводяться заняття професійних спільнот, тренінги та конференції,   надаються групові та індивідуальні консультації педагогам різних кваліфікаційних категорій, що  проходять в  офлайн- та онлайн-режимах.

     28.02.2021 року в ЗЗСО  № 24 проведено заняття партнер-клубу  учителів географії «Шлях до успіху», де розглядалося питання "Мотивація навчальної діяльності – шлях до розвитку творчої особистості".

      Лілія Демчук, керівник міського партнер-клубу учителів географії «Шлях до успіху», учитель ЗЗСО №24, розкриваючи згадану вище тему  майстерно показала використання різних прийомів мотивації навчальної діяльності здобувачів освіти на уроках географії.

      Наталя Матвіюк,  психолог ЗЗСО №24,  розкрила питання мотивації освітньої діяльності як шляху до розвитку творчої особистості  здобувачів освіти і педагогів та  провела з учасниками заняття  цікавий тренінг психологічного спрямування. На основі аналізу науково-педагогічної думки і власного досвіду консультантом ЦПРПП Лесею Сушик  спільно із керівником клубу Лілією Демчук надано  конкретні рекомендації щодо використання форм і методів мотивації навчальної діяльності учнів різної вікової категорії на всіх етапах і типах уроків.

       Учасникам заняття  запропоновані: зведена карта стану мотивації навчання учнів і процесу її формування (за А.К.Марковою), корисні поради щодо стимуляції навчання (за І.Підласим), а також проведено з ними педагогіко-психологічне  діагностування.

 

Консультуємо, вивчаємо, поширюємо

        Адаптивний  карантин вносить  зміни в освітній процес як здобувачів освіти так і  у навчання  вчителів та роботу міських професійних спільнот.     З ініціативи  Центру професійного розвитку педагогічних працівників Луцької міської ради 27 січня 2021 року  на базі ЗЗСО №9 в онлайн-режимі відбулося заняття школи ППД Олени Багно з питання «Дистанційне навчання: виклики і перспективи. Організація оцінювання навчальних досягнень учнів в умовах дистанційного навчання» (програма додається).

       Учителі біології працювали зі  структурою тестових завдань, принципами їх створення та типовими помилками, які допускаються  при  складанні тестів. Також учасники ознайомилися з освітніми платформами для самостійної роботи  з  тестами.

        ПРЕЗЕНТАЦІЯ

 

Дистанційне навчання географії, хімії, біології

 

      Для організації дистанційного навчання з предметів природничого циклу  необхідно керуватися методичними рекомендаціями, поданими в листах МОН від 23.03.2020 № 1/9-173; від 16.04.2020 № 1/9-213; методичними рекомендаціями «Організація дистанційного навчання в школі» (авт. А. Лотоцька, А. Пасічник), розробленими за підтримки МОН (https://cutt.ly/MynTayc), матеріалами сайтів: управління освіти Луцької міської ради (природничі дисципліни), ЗЗСО №22 (навчаємо географії дистанційно), ЗЗСО №17 (навчаємо хімії дистанційно) та ЗЗСО №21 (навчаємо біології дистанційно), блогами учителів  географії, біології та хімії міста  через групи у Wiber у телефонних додатках.

     Вчителям предметів природничого циклу для роботи дистанційно  рекомендовано використовувати сервіси Google–від Google Maps та Street View доArts&Culture.  В 10-му класі  при розгляді країн та регіонів на уроках географії  доцільно працювати на порталі   Earthcam.com, де  зібрана колекція вебкамер встановлених у всіх містах світу від США до Таїланда.

         З метою показати Україну з боку не пересічності та унікальності у природному та історико-культурному форматі доцільно використовувати просвітницький проєкт «7 чудес України» головна мета якого - формування привабливості країни для внутрішнього туризму, що особливо є актуально в період карантинних обмежень.

         Досить цікавою формою роботи під час дистанційного навчання  є перегляд відеофільмів, які можна рекомендувати учням для перегляду при вивченні тпрограмових тем для учнів 6-11 класів.

        Для кращої мотивації здобувачів освіти щодо вивчення предметів природничого циклу рекомендовано вчити дітей навчатися граючися. Seterra Online –одна з найбільш захоплюючих та популярних географічних вікторин у світі. Граючись, можна у цікавий спосіб запам'ятати розташування країн та їх столиць, пам'ятки, прапори, номенклатуру від найбільш визначних географічних об`єктів до найдрібніших.

        Програма підійде для засвоєння таких категорій знань: материки та частини світу; найбільші країни в світі або в межах окремого материка; столиці країн і найбільші міста; річки; озера, моря; острови; прапори окремих країн. Ethermap–достатньо новий інструмент, який можна використовувати для створення онлайн-карт. Тут можна обмінюватися картами, вносити доповнення, редагувати все, просто надавши учням посилання. Можна запропонувати здобувачам освіти  створити разом карту класних місць для прогулянок в будь-якому місці, написати про все коротку інформацію та додати світлини.

         Рекомендовано використати  Атлас пазлів National Geographic, кожна з колекцій якого є онлайн-картою континенту або країни. Тут дуже багато цікавих карт та неймовірних історій! Можна використати з учнями на закріплення матеріалу з різних тем  для здобувачів освіти  6-11х класів.

     На порталі Національного географічного товариства представлений великий вибір інтерактивних завдань. Карти, з допомогою яких можна здійснювати віртуальні мандрівки. В цьому ж розділі Еarthpulse знайомить нас з проблемами населення. Ресурс можна використати в 8-му класі при розгляді теми «Населення світу». Запущена бета-версія  National Geographic Educa tion має величезну колекцію відео та фотоматеріалів, якою можна успішно  користуватися  при дистанційному навчанні. При нагоді стане також конструктор інтерактивних карт, добірки різних онлайн-ресурсів з готовими презентаціями та відео для полегшення опрацювання тем учнями.

       Проблемою залишається реальне оцінювання знань учнів. Адже підготовані тести, практичні та лабораторні роботи учні виконують за допомогою різних джерел знань, спілкуючися між собою, та списуючи, одночасно, і проконтролювати це не можливо. Онлайн опитування, коли приймає участь 30 учнів класу, провести теж досить складно, онлайн тести, коли задається конкретний час здачі тесту, також практично неможливо організувати. Альтернативним варіантом, на  нашу думку, для   оцінювання знань з предметів природничого циклу може бути підготовка завдань, відповіді на які не знайдеш в інтернеті, мається на увазі завдання на виявлення закономірностей, здійснення аналізу, формування висновків, встановлення причинно-наслідкових зв’язків тощо. Підготовка таких завдань вимагає від вчителя ще більше часу на роботу, тому реальне оцінювання вивченого матеріалу найоб’єктивніше здійснити після карантину на основі написання контрольних та  підсумкових робіт.

 

 

Дистанційне навчання: виклики та перспективи

    10.12.2020 о 14.30 в онлайн - режимі було проведено заняття міської опорної школи учителів географії (програма додається).

«Онлайн-тестування як форма підвищення якості знань на уроках географії»

 

Фото без опису

 

Луцьк 2020

План роботи

 

14.30 – 14.35 - Реєстрація в Мееt

14.35 – 14.40 – Дистанційне навчання : виклики та перспективи

Сушик Л.Б., методист ММК

14.40 – 15.30 - Онлайн-тести – сучасна альтернатива традиційним засобам навчання. Використання онлайн-тестів під час дистанційного навчання. Робота з ресурсом та обговорення.

 

Савочка Л.М., учитель географії
КЗ “ЛНВК ЗОШ І-ІІ ст. №7 – природничий ліцей”

Фото без опису

 

Мета навчання дитини полягає в тому,

щоб зробити її здатною розвиватися далі

без допомоги вчителя

Елберт Хаббард

Занятття міської опорної школи учителів біології

9.12.2020 проведено в онлайн - режимі заняття міської опорної школи учителів біології з проблеми «Розвиток навичок Soft skills в процесі викладання біології» (програма додається)

 

Фото без опису

 

Луцьк 2020

План роботи

 

 

10.00 – 10.05 - Реєстрація в ZOOM

10.05 – 10.10 - Розвиток навичок Soft skills в процесі викладання біології

Сушик Л.Б., методист ММК

10.10 – 10.40 - Техніки розвитку креативності. Особливості вдосконалення навичок комунікації та командної роботи

Козюк І.Р., вчитель біології ЗЗСО №17

Фото без опису

 

Перемога юних краєзнавців

    23-24 листопада 2020 р. проведено заочний етап міської краєзнавчої експедиції «Моя Батьківщина - Україна».

     Юні краєзнавці ЗЗСО міста здійснили пошукову роботу з дослідження природи, географічних, етнографічних та  історичних об’єктів,  явищ соціального та  духовного життя  рідного краю.

Учасники експедиції опрацьовували архівні матеріали, свідчення очевидців, матеріали краєзнавчих музеїв та інтернет-джерел.

      Вітаємо переможців міського етапу  Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина - Україна» за напрямками:

«Духовна спадщина мого народу»:

- Бойко Христину, Церпіш Анну, учениць  9 класу комунального закладу «Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 19 Луцької міської ради Волинської області », за роботу «Коли хобі стає сенсом життя» (керівники: Байдукова З.А., Волошкіна О.В., Самчук О.М.);

- учасників краєзнавчого гуртка, учнів 9 класу комунального закладу

«Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 25 Луцької міської ради Волинської області», за роботу «Родом із братства» (керівники: Вінцюк М.В., Поліщук Л.М.);

- Мушита Назара, учня 8 класу комунального закладу  «Луцький ліцей № 27 Луцької міської ради Волинської області», за роботу «Данило Братковський – видатний діяч культурного життя Волині» (керівник - Завадська Н.В.);

- Гасумянц Анастасію, ученицю 7 класу комунального закладу «Луцький навчально-виховний комплекс загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 22 Луцької міської ради», за роботу «Я живу тим, чим живе мій народ, бо і є народ» (керівник - Гасумянц Т.В.);

- Харчук Анну, ученицю 11-А класу комунального закладу «Луцький навчально-виховний комплекс «Гімназія № 14 імені Василя Сухомлинського» Луцької міської ради Волинської області», за роботу  «Духовна культура трипільського населення Західної Волині (кінець ІV – перша третина ІІІ тис. до н.е.» (керівники: Свинчук А.В., Охріменко Г.В.).

«Козацькому роду нема переводу»:

- Литвиненка Владислава, Літвінчук Тетяну, учнів комунального закладу «Луцька гімназія № 21 імені Михайла Кравчука Луцької міської ради Волинської області», за роботу «Бойовий гопак: поєднання народного танцю та бойового мистецтва в контексті традицій національної культури»

 (керівник -  Куса Т.М.);

-  учасників краєзнавчого гуртка комунального закладу  «Луцька

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 25 Луцької міської ради Волинської області», за роботу «На службі Богу й Україні. Дослідження духовних традицій козацтва» (керівники: Солопчук М.І., Поліщук Л.М.);

- Козак Анну, ученицю 10 класу комунального закладу «Луцький навчально-виховний комплекс загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 22 Луцької міської ради», за роботу «Берестецька битва 1651 року як приклад героїзму та жертовності українського козацтва» (керівник -  Платонова С.Р.);

-  Гапончук Юлію, ученицю 11 класу комунального закладу «Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 23 Луцької міської ради Волинської області»,  за роботу «Відгомін козацького повстання під проводом Северина Наливайка на Волині» (керівник - Рощук І.В.).          

«Із батьківської криниці»:

- Мудринця Микиту, Величко Дарину, учнів 9 класу комунального закладу  «Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 25 Луцької міської ради Волинської області», за роботу «Де меди, там нема біди» (керівники: Костюк М.М., Гіляровська Н.В.);

 - Романюк Аліну, ученицю 10 класу комунального закладу «Луцька гімназія № 21 імені Михайла Кравчука Луцької міської ради Волинської області», за роботу «Різдвяні та великодні звичаї на Волині: історія й сьогодення» (керівник - Романюк Л.Б.);

-  Шкляєву Ірину, ученицю 11 класу комунального закладу «Луцька гімназія №4 імені Модеста Левицького Луцької міської ради Волинської області», за роботу «Культура та побут населення Західного Полісся та західної частини Волині в народній зимовій календарно-обрядовій прозі»

(керівник - Ляшук В.В.).

 «З попелу забуття»:

- Русінова Володимира, учня 9 класу комунального закладу «Луцька гімназія № 21 імені Михайла Кравчука Луцької міської ради Волинської області», за роботу «Протоієрей Миколай Савчук – капелан сучасної війни» (керівник -  Моренчук Т.А.);

- Колядинську Анну, Кошулинську Софію, учениць 10 класу комунального закладу «Луцька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 11 – колегіум Луцької міської ради», за роботу «Життя під чужим іменем. Історія волинянина, в'язня сталінських концтаборів»      (керівник - Крижановська М.Є.);

- Савельєву Валерію, ученицю 11 класу комунального закладу «Луцький навчально-виховний комплекс загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 10 – професійний ліцей Луцької міської ради», за роботу  «Депортація українців із Польщі 1944-1945 років у спогадах холмщан» (керівник - Жичук С.В.).

 - Ланевич Аліну, Махновець Юлію, учениць 11  класу комунального закладу «Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20 Луцької міської ради Волинської області», за роботу  «Зародження УПА на Поліссі» (керівник -  Адамюк Т.Я.).

«Геологічними стежками України»:

- Карпюка Остапа, учня 10 класу комунального закладу «Луцька гімназія № 21 імені Михайла Кравчука Луцької міської ради Волинської області»,  за роботу «Видобування та використання піску та глини в с. Годомичі на Маневиччині» (керівник - Карпюк Л.І.);

- Захарчук Катерину та Іванова Андрія, учнів Луцького ліцею № 27 Луцької міської ради Волинської області, за роботу «Регіональні аспекти розвитку газовидобувної промисловості України на прикладі Локачинського газового родовища» (керівники: Малишко О.І., Лебедь Д.В.);

- Комара Романа, Панасюка Владислава, Цимбалюк Діану, учнів 9 - В класу комунального закладу «Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 25 Луцької міської ради Волинської області», за роботу «Геолого-геоморфологічні особливості сучасних долин Прип’яті та її правих приток у межах Ратнівського району» (керівник - Джобулда О.Г.).

Географія рідного краю :

- учасників гуртка «Географічне краєзнавство» комунального закладу «Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 25 Луцької міської ради Волинської області», за роботу «Джайлоо-туризм на Волині: приховані можливості світу «off» (керівник - Чижук Л.А.);

 - Станіславчука Романа, учня 10 класу комунального закладу «Луцький НВК № 26 Луцької міської ради», за роботу «Тихе полювання» як різновид туризму Цуманської пущі» (керівник - Ляшук І.А.);

- членів клубу «Меридіан» комунального закладу «Луцька загальноосвітня школа I-III ступенів №23 Луцької міської ради Волинської області, за роботу «Велика роль малої річки Луги» (керівник - Коханюк М.В.);

 - Іваненко Іванну, Шевчук Олену, Шаповала Віталія, Хомича Даніїла, учнів комунального закладу «Луцька загальноосвітня школа I-III ступенів №23 Луцької міської ради Волинської області, за роботу «Лікарські рослини поряд»  (керівники: Андрієвська А.І., Трокун Т.В.).

Фото без описуФото без опису

Фото без описуФото без опису

 

 

Навчаючи інших – навчаємося самі

      12 листопада на базі гімназії №18 проведено заняття  міського  семінару-практикуму учителів хімії, на якому  розглянуто питання  щодо впровадження форм та методів дистанційного навчання  в освітній процес засобами хімії (програма додається)

Фото без опису

   Матеріали семінару для практичного  використання вчителями хімії ЗЗСО розміщені у телефонному додатку Viber у групі «М/О учителів хімії».

 

Формування природничої компетентності здобувачів освіти

засобами біології

Основні парадигми шкільної освіти закладені в нормативній базі МОН України. 30 вересня 2020 року уряд затвердив Державний стандарт базової середньої освіти, що є основою для реалізації Нової української школи у 5-9 класах. В основі Стандарту лежать інтеграційні процеси і чітко прослідковуються наступні орієнтири:

- здобувачі освіти формують власні компетентності, здобувають знання, розвивають уміння та навички;

- формуючи типовий навчальний план, учителі самі вибиратимуть варіативну частину та інтегровані курси;

- маючи академічну освіту, педагоги супроводитимуть освітній процес;

- школи будуть забезпечені підручниками посібниками, гаджетами;

- батьки стануть активними учасниками освітнього процесу, зможуть відстежувати навчання своїх дітей через електронні щоденники.

Стандарт не містить поділ на предмети. Є лише освітні галузі, і серед них - природнича. Навчання поділяється на два періоди: адаптаційний (5-6 класи) та базовий – (7-9 класи.)

Упровадженння стандарту направлено на формування компетентностей:

  • володіння державною мовою;

  • комунікативна (володіння ноземними мовами);

  • математична;

  • природнича;

  • екологічна;

  • інноваційна:

  • інформаційна ;

  • навчання впродовж життя;

  • громадська та соціальна ;

  • культурна:

  • підприємливість та фінансова грамотність.

Унікальні можливості щодо формування компетентностей здобувачів освіти мають предмети природничого циклу, особливо біологія.

06.11.2020 на базі ЗЗСО № 11 в онлайн - режимі відбулося заняття міського семінару – практикуму вчителів біології щодо формуванння пририодничо-екологічної кометннтності здобувачів освіти засобами біології (програма додається).

 

Формуємо цифрову грамотність учителя

           Не відкриємо Америки, коли в котре наголоcимо, що шкільна природнича освіти працює на вимогу часу та запит соціуму. Основною парадигмою сучасної школи є   впровадженням в освітній процес  STEM– навчання, в основі якого лежить принцип  інтеграції природничих дисциплін, математики та технологій на основі цифрової грамотності.

         Час постійно змінюється і вносить свої корективи  в освітній процес. Зокрема на часі робота ЗЗСО в умовах адаптивного карантину. Наказ МОН України від 16.09. 2020 № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання»  визначив основні аспекти  роботи закладів загальної середньої освіти у даний період.

         Запровадження технологій змішаного навчання, на нашу думку, є необхідним кроком щодо адаптації освітнього процесу до роботи в  умовах карантину, яке буде повністю базуватися на цифровій компетентності як учителя, так і учня.

       Завдання методичної служби сформувати цифрову грамотність усіх учасників освітнього процесу, що ми й робимо, працюючи дистанційно на різних платформах з педагогами, а через педагогів -  і з учнями.

         Значні напрацювання щодо форм і методів дієвого  дистанційного навчання використовують у своїй роботі учителі  предметів природничого циклу, математики та інформатики  Луцького ліцею №27. 29 жовтня на базі закладу проведено міський семінар-практикум керівників шкільних м/о міста учителів предметів природничого циклу, фізики, математики та інформатики, у ході якого педагоги закладу, демонструючи  власні напрацювання, навчаючи інших,  удосконалювали власну майстерність (програма додається).

 

 

 

 

 

Навчаємося навчати по-новому

 

              Переосмислення шляху, створення інноваційного середовища, розвиток як постійне вдосконалення, підсумком якого є результат, досягнутий особистістю, – формула успіху підприємства «Модерн Експо», відвіданого методичним об’єднанням вчителів географії міста. Високий професіоналізм особистості та професіоналізм діяльності показали вчителі географії, виконуючи практичну частину семінару «Формування лідерських якостей особистості засобами критичного мислення». «Успіх  у кожному з нас, бо ми всі – лідери» - основна ідея креативної зустріч педагогів.

           Даний захід був організований і проведений  за ініціативи дирекції гімназії №18 (директор Скороход С.А  та заступник директора Стефановська В.Б.), вчителя географії Мельчук Н.М. та вчителів англійської мови закладу Романюк Є.В., Трофимчук С.В.

Вхід для адміністратора