Формування природничої компетентності здобувачів освіти засобами біології
Основні парадигми шкільної освіти закладені в нормативній базі МОН України. 30 вересня 2020 року уряд затвердив Державний стандарт базової середньої освіти, що є основою для реалізації Нової української школи у 5-9 класах. В основі Стандарту лежать інтеграційні процеси і чітко прослідковуються наступні орієнтири:
- здобувачі освіти формують власні компетентності, здобувають знання, розвивають уміння та навички;
- формуючи типовий навчальний план, учителі самі вибиратимуть варіативну частину та інтегровані курси;
- маючи академічну освіту, педагоги супроводитимуть освітній процес;
- школи будуть забезпечені підручниками посібниками, гаджетами;
- батьки стануть активними учасниками освітнього процесу, зможуть відстежувати навчання своїх дітей через електронні щоденники.
Стандарт не містить поділ на предмети. Є лише освітні галузі, і серед них - природнича. Навчання поділяється на два періоди: адаптаційний (5-6 класи) та базовий – (7-9 класи.)
Упровадженння стандарту направлено на формування компетентностей:
-
володіння державною мовою;
-
комунікативна (володіння ноземними мовами);
-
математична;
-
природнича;
-
екологічна;
-
інноваційна:
-
інформаційна ;
-
навчання впродовж життя;
-
громадська та соціальна ;
-
культурна:
-
підприємливість та фінансова грамотність.
Унікальні можливості щодо формування компетентностей здобувачів освіти мають предмети природничого циклу, особливо біологія.
06.11.2020 на базі ЗЗСО № 11 в онлайн - режимі відбулося заняття міського семінару – практикуму вчителів біології щодо формуванння пририодничо-екологічної кометннтності здобувачів освіти засобами біології (програма додається).